Övrig gruppträning

Ageless mobility   Träning för lederna. Vi rör alla leder i små, smårörelser. Allt från fingrar, tår, armbågsleder, knäleder, höft, axlar, ryggraden och käkar. Vi mjukar upp hela kroppen ståendes. Inga förkunskaper krävs. 
  
Body Pump  Body Pump är en styrkeinriktad träningsform där stång och fria vikter används för träning till förkoreograferad musik. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter på stången. 
  
BoXfit  BoXfit är ett roligt, tufft och funktionellt pass. Boxingen, som är grunden för passet betonas men du kommer även få träna både med redskap och crossfit, både som stationsövningar, parövningar och som Tabata*. Det är ett tufft pass med helkroppsövningar där vi fokuserar på bålstabiliteten. Hög intensitet med mycket intervallträning vilket är bra för både konditionen och förbränningen. Passet är individuellt anpassat och man lägger sig själv på den nivå man behärskar. *Tabata är intervaller på 20 sek träning och 10sek vila. Själva Tabata intervallerna är totalt 4 minuter. För dig som vill öka din kondition och samtidigt förbättra dina anaeroba kvaliteter så är Tabata intervallerna mycket effektiva och förmodligen de effektivaste vi vet idag. 
  
Core  Bålstyrka och flexibilitet vävs samman genom väl kombinerade rörelser, vilket banar väg för bättre hållning och teknik i din träning. Perfekt att kombinera med din konditionsträning. 
  
Groove   Ett unikt sätt att uppleva dans tillsammans i grupp. Det är mycket enkelt, en rörelse i taget som alla gör samtidigt men var och en på sitt sätt. 
  
HIIT   HIIT är en förkortning av Högintensiv Intervallträning. HIIT är effektiv tuff träning som förbättrar din kondition och styrka. Vi blandar styrke- och pulshöjande övningar med och utan redskap där vi tränar hårt i intervallerna och endast har kortare vilopauser. 
  
MRL Träning specifikt för Mage, Rumpa, Lår med eller utan olika redskap. Puls står för att konditionen får sig en genomkörare 2–3 gånger under passet. Stepbräda används ibland. Svettigt, varierat och effektivt. 
  
Muskelpass Det perfekta passet för dig som på ett enkelt, roligt och effektivt sätt vill hinna träna hela kroppen på mindre än en timme. Passets utformning varierar mellan instruktörer, men är genomgående utan koreografisk utmaning. 
  
Pilates Styrke-och stabiliseringsträning. Grundläggande övningar varieras med fortsättningsövningar. Fokus ligger på kroppsmedvetenhet och hållning. Pilates tränas både med och utan redskap. 
  
Qigong Qigong är en naturlig del av Traditionell Kinesisk Medicin. Andning, kroppshållning, rörelse och meditation kombineras för att ge energi, stärka hälsan och främja välmåendet. 
  
Spinal Movement Alla har en rygg och alldeles för många har problem med den. Den absolut vanligaste orsaken till ryggbesvär är i grunden stelhet då en annan del av ryggen/kroppen måste kompensera för det som är stelt och slits på så sätt ut fortare än normalt och orsakar till sist smärta/går sönder.
Detta passet är för ALLA, med eller utan ryggbesvär, som vill få en ökad förståelse för hur just Er rygg fungerar i dagsläget och framför allt hur ni skapar rörelse i de delar där funktionen är nedsatt pga stelhet. 
  
Step Up Step up är ett roligt och fartfyllt pass där du tränar både kondition och koordination. Enkla stegkombinationer på en step up bräda i takt till härlig musik! 
  
Zumba  Med inspiration från traditionell musik som cumbia, salsa, samba och merengue dansar vi enkla rörelser som ger fantastiska resultat och passar alla åldrar. Vi utgår i från grundstegen och kör lite längre repetitoner och det är enklare att följa med.